Remarketing, czyli jak odzyskiwać klientów?

Stały klient to prawdziwy skarb sklepu internetowego. Należy o niego dbać i odpowiednio traktować. Jak jednak postępować z tymi, którzy nie są do końca przekonani, którzy zrobili raz zakupy w naszym sklepie, a potem już do nas nie wracają? Odpowiedzią na to pytanie jest remarketing.

Czym jest remarketing?
Remarketing AdWords to niezwykle popularna metoda dotarcia do klientów, którzy wcześniej odwiedzili stronę naszego sklepu. Umożliwia wyświetlanie komunikatów reklamowych osobom, które w przeszłości były już obecne na naszej witrynie, jednak zrezygnowali z zakupów albo po ich dokonaniu mogłyby zrobić to ponownie.
Z tej funkcjonalności Google bardzo chętnie korzystają osoby prowadzące strony internetowe sklepów stacjonarnych lub internetowych czy firm usługowych. Remarketing Google wymaga rzecz jasna przygotowania stosownej reklamy, która będzie wyświetlana dla konkretnej grupy osób. Ciekawą opcją jest również remarketing dynamiczny. Jego zaletą jest automatyczne dobieranie reklam w czasie rzeczywistym. Jak to działa? Na podstawie analizy odwiedzających sklep internetowy system Google wyświetla odpowiednie reklamy. Najważniejszym aspektem branym pod uwagę są wcześniej przeglądane czy kupowane produkty.

Oprócz Google, jako kanał remarketingu, sprawdza się także popularny portal społecznościowy Facebook. Istnieje tu możliwość stworzenia niestandardowej grupy odbiorców i przypominania się osobom odwiedzającym nasz sklep. Właściciel witryny musi jedynie zainstalować snippet kodu na stronie. W efekcie osoby, które były gościem naszej strony, w momencie przeglądania Facebooka zobaczą określony przekaz reklamowy.

Poczta mailowa w służbie remarketingu?
Okazuje się, że dobie Facebooka, Instagrama i Snapchata wiele osób, jako formę komunikacji preferuje pocztę elektroniczną. Do nich właśnie powinien być skierowany marketing mailowy, który może być skutecznie wykorzystany do działań remarketingowych. Baza adresów mailowych naszych klientów może okazać się prawdziwą żyłą złota. Po uzyskaniu ich zgody będziemy mogli wysyłać im spersonalizowane wiadomości. Możemy przygotować specjalną ofertę dla stałych klientów, dzięki czemu poczują się docenieni i tym chętniej będą powracać na stronę naszego sklepu.