Co się liczy w real-time marketingu?

O tym, jak trudno zaistnieć w biznesie i wyróżnić się na tle konkurencji wie chyba każdy dzisiejszy przedsiębiorca. W działaniach marketingowych sięga się więc po coraz bardziej nietypowe sposoby przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Jednym z nich jest real-time marketing.

Złota zasada real-time marketingu, czyli uchwycenie idealnego momentu
W real-time marketingu chodzi głównie o to, by podejmować skuteczną promocję, wykorzystując nadarzające się ku temu okazje. Mogą być nimi bieżące wydarzenia o rozmaitym charakterze np. sportowe, kulturalne czy społeczne. Podstawą jest z całą pewnością dobry pomysł i idealne „wstrzelenie się” w odpowiedni moment. Właściwie przygotowany przekaz, który jest odpowiedzią na coś, czym aktualnie żyje znaczna część społeczeństwa może naprawdę wiele zdziałać.

W tego typu działaniach niezbędna jest szybka reakcja. Tutaj nie można zbyt wiele zaplanować. Należy po prostu cały czas trzymać rękę na pulsie. W założenia real-time marketingu doskonale wpisują się kanały social media np. Facebook czy Twitter. Ciekawe treści rozprzestrzeniają się na nich lotem błyskawicy. Błyskotliwe pomysły marketingowców bardzo szybko znajdują oddźwięk w mediach społecznościowych.

Czy do real-time marketingu należy się przygotowywać czy można pójść na żywioł? Oczywiście pewne aspekty akcji jesteśmy w stanie zaplanować. Warto np. przemyśleć jej cel, zastanowić się nad formą komunikacji, która w znacznej mierze zależy od grupy odbiorców, do których chcemy trafić oraz przygotować się na negatywne opinie. Niezbędne są również profile społecznościowe i duża liczba fanów.

Zalety real-time marketingu
Stosując real-time marketing można wiele zyskać. Główną zaletą tego rodzaju działań promocyjnych jest przede wszystkim wzrost rozpoznawalności marki oraz budowanie jej pozytywnego wizerunku. Oczywiście im większy zasięg działań, tym lepiej. Odpowiednio dobrana forma przekazu pozwala zmniejszyć dystans między przedsiębiorstwem, a odbiorcami jego towarów lub usług. Marka odbierana jest, jako kreatywna, zabawna, ciekawa. Dzięki czemu użytkownicy mediów społecznościowych są bardziej skłonni polecać ją swoim znajomym.