O konieczności przebudowy strony internetowej

Atrakcyjna i dopracowana pod każdym względem strona internetowa staje się w dzisiejszych czasach wizytówką wielu firm. Przychodzi jednak niekiedy czas na zmiany. Aby go nie przegapić, warto znać kilka podstawowych sygnałów świadczących o tym, że strona wymaga przebudowy. Przedstawiamy niektóre z nich.


Wygląd strony
Nie przywiązujmy się zanadto do raz użytych szablonów strony. Tutaj trendy zmieniają się bardzo szybko. Szablon, który jeszcze pół roku temu był web designerskim majstersztykiem, dziś może być odbierany, jako przestarzały i nieatrakcyjny. Efekt? Nasza firma zostanie uznana za nienowoczesną. Podążajmy, więc za trendami, wyłapując z nich te, które najbardziej pasują do profilu naszej działalności.

Zarządzanie stroną
System zarządzania stroną, czyli jej aktualizacja, dodawanie nowych treści, zmiany w układzie poszczególnych elementów na stronie powinien charakteryzować się płynnością i łatwością obsługi. Dzięki temu możemy na niej zamieszczać informacje o najnowszej ofercie, promocjach oraz różnego rodzaju komunikaty dla klientów na bieżąco, bez konieczności „wyłączania” strony. Jeżeli płynność strony szwankuje, to znak, że czas na zmiany.

Współczynnik odrzuceń
Wysoki współczynnik odrzuceń to najczęściej efekt przesadzonej, nieintuicyjnej strony internetowej z kiepską nawigacją i nieciekawą treścią. Nasza strona musi być atrakcyjna dla odbiorców. W przeciwnym wypadku odwiedzą oni jedynie główną stronę, nie zadając sobie trudu przeglądania jej zawartości, nie wspominając nawet o dotarciu do poszczególnych podstron. Warto wiedzieć o tym, że strona z wysokim współczynnikiem odrzuceń będzie nieatrakcyjna również dla robotów Google. Mniej użyteczne strony, bo o tym świadczy wysoki współczynnik odrzuceń, trafiają zawsze na niższe pozycje w wyszukiwarkach.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych
Jeżeli nasza strona nie posiada wersji mobilnej, nie powinniśmy się ani chwili zastanawiać nad jej przebudową. Dostosowanie stron do urządzeń mobilnych, czyli ich responsywność, jest dzisiaj koniecznością. Liczba użytkowników korzystających ze smartfonów czy tabletów podczas przeglądania internetu rośnie. Jeżeli strona nie jest przystosowana do tych urządzeń, możemy w łatwy sposób stracić potencjalnych klientów. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że sprawdzenie przystosowania do urządzeń mobilnych jest możliwe już z poziomu wyszukiwarki internetowej. Zadbajmy, więc o responsywność strony.

Kategorie: Pozycjonowanie stron,